Valpar och viltspår!

1 oktober, 2012

Nu har det hänt en del på hundfronten sista veckan. Först har det trillat in fina bilder på Kitty!

Bild
Ghastly’s Kithara of Eternity

BildBild
Kitty ska liksom sin mamma bli spårhund när hon blir stor. Här har hon spårat ett skjutet rådjur.

I torsdags kom sedan Vega med flock på besök. Lyra tyckte nog inte det var ett kärt återseende direkt och fostrade Vega hårt ett bra tag innan hon fick vara med och leka. Fina Vega är nu 7 månader och är en liten fin tik med jättebra storlek! Tack för besöket och ni är så välkomna igen!!

BildBild
Ghastly’s Vega of Eternity 7 månader!

BildBild

I lördags var det dags för Rasklubbens viltspårs KM. När jag åkte ut till spåret på morgonen så öste regnet ner. Men det visade sig bara vara en skur och resten av dagen hade vi mulet med uppehåll. Lyra spårade på rätt bra men gick för långsamt. Halva spåret låg under vatten och lilla fröken tycker inte om att bli blöt om tassarna. Jag är riktigt imponerad att hon gick hela spåret men hon tog sin lilla tid på sig och totalt tog spåret 30 minuter. Hon fick ett 1a pris men i konkurrensen med de andra duktiga spårfoxarna så räckte det bara till en 4e plats.

Efter vi spårat klart så åkte jag vidare till konstgrytet för att göra klart med priser och allt innan alla kom. Hann precis få upp tältet så sprack himlen upp och solen började skina! Tyvärr fick vi träna med en död grävling då vi inte fick tag på en levande. Vi hade också ett rävskinn som många av hundarna tyckte var väldigt kul. Edison kom och kikade och hälsade på sin kennelmamma och sina föräldrar.

Bild

Iris och Alva gillade rävskinnet! (Bodils Puzzla och Trudies Alva)

Bild

Edison gillade rävskinnet skarpt!

BildBildBild

Bild
Tre generationer: SE VCH J SE UCH Nika Tuskulum 8år, SE VCH Järvsöstigens Popcorn 3år och Ghastly’s Edison of Eternity 7 månader.

Bild

Tillslut så åkte alla långväga gäster och kvar blev Edison, Alva, Eddie och Lyra. Så vi släppte lös dem i skogen och de sprang runt och lekte.
Bild
Bild

Jag tror jag räknade till totalt 13 foxar på plats i lördags! Riktigt kul att det kom så många och gjorde dagen så trevlig!! Extra kul att jag fått träffa två av mina småttingar också! 🙂

Lämna en kommentar